PL EN DE
MIEJSCA LITERATURY | WYDAJ SIĘ SAM! – Grupa PWN, Rozpisani.pl

26|08|2014 Galeria Miejsce sztuki44 17:00

W tym roku w ramach projektu „Miejsca literatury” zostanie także zrealizowane spotkanie pod hasłem WYDAJ SIĘ SAM! Jego organizatorami są GRUPA PWN i portal ROZPISANI.PL. Napisałeś książkę i chciałbyś ją wydać? Przyjdź i poznaj możliwości self-publishingu w Ropisani.pl, nowym portalu Grupy PWN. Spotkaj się z autorami, którzy opublikowali książkę na własną rękę.

W spotkaniu zrealizowanym podczas Festiwalu Fama wezmą udział:
ROMAN MAŃKA – Dziennikarz śledczy, polityczny oraz ekonomiczny. Autor książek „Łańcuch poszlak. Wielka gra mafii i rosyjskich służb specjalnych”, – wywiadu rzeka z byłym szefem ABW, Bogdanem Święczkowskim, a także „Strefa tabu. Największe afery III RP”. Aktualnie z-ca redaktora naczelnego polsko-ukraińskiego portalu współpracy A4 oraz szef działu polityka i społeczeństwo. W przeszłości również z-ca redaktora naczelnego Gazety Finansowej i komentator ekskluzywnych magazynów biznesowych: Home&Market oraz Gentleman. Wyróżniony nagrodą dla najlepszego dziennikarza ekonomicznego 2011 roku, w plebiscycie Stowarzyszenia Eksporterów Polskich. Autor wielu publikacji na temat zorganizowanej przestępczości mafijnej, a także korupcji, w prasie lokalnej, jak również ogólnopolskiej. Jako pierwszy dziennikarz w Polsce opisał proceder kupowania głosów (korupcji wyborczej) podczas wyborów samorządowych. Po jednym z jego artykułów zamieszczonych w Gazecie Finansowej pt. „Sami swoi”, na temat nepotyzmu i partyjniactwa w kontrolowanej przez PSL spółce Elewarr, wybuchła głośna afera, w konsekwencji której ówczesny minister rolnictwa, Marek Sawicki, musiał podać się do dymisji. Zwolennik metody rekonstrukcyjnej w analizowaniu zjawisk społecznych, politycznych, oraz kryminalnych. Zajmuje się tematami korupcji, sieci klientelistycznych, a także zorganizowanej przestępczości mafijnej i służb specjalnych, a obok tego analizowaniem procesu globalizacji, sytuacji geopolitycznej oraz zjawisk politycznych i polskiej sceny partyjnej.Oprócz dziennikarstwa dyscyplinami szczególnego zainteresowania Romana Mańki są socjologia, filozofia, ekonomia, a także geopolityka.
VIKTORIA ARMSTRONG – czyli polsko-amerykańska pisarka pisząca pod takim pseudonimem. Autorka „Siódmego wymiaru”, powieści fantasy, która zebrała sporo pozytywnych recenzji czytelników. Z wykształcenia i zamiłowania socjolog, swoją wiedzę wykorzystuje w biznesie. Jest także wykładowca jednej z warszawskich uczelni. Inspiruje się życiem i ludźmi, których spotyka na swojej drodze. Zawsze uważa, że marzenia to nic innego, jak plany, które trzeba zrealizować. Prywatnie matka dwóch nastolatek. Zdeklarowana kociara.
MAGDALENA ŁUKASIUK – Przedstawicielka Grupy PWN

© Rozpisani.plINFORMACJA O PORTALU ROZPISANI.PL

Pod adresem www.rozpisani.pl piszący znajdą szeroką ofertę usług wydawniczych i potrzebne know-how, które pomogą im zaistnieć na rynku książki. Nowa oferta self-publishingu w Grupie PWN jest dla tych, którzy chcieliby wydać książkę na własną rękę. Dzięki Rozpisanym.pl mogą skorzystać m.in. z profesjonalnej redakcji, korekty, druku, konwersji na ebooka czy promocji. Zyskują także dostęp do szerokiej dystrybucji – m.in. Amazon, Empik, Ravelo, Merlin, Gandalf. Kalkulator usług, który jest częścią serwisu, pozwala im w szybki sposób obliczyć koszty wydania książki. Portal dostarcza także przydatnych informacji (np. jak pisać czy promować własną twórczość) oraz nowinek z rynku wydawniczego.

Książkę można wydać już w ciągu sześciu tygodni. W formule self-publishingu autorzy zyskują również większą niezależność. Zachowują prawa autorskie do swojej twórczości, kontrolę nad zawartością i projektem książki, decydują o jej cenie. Mogą wydać każdy nakład, a w zależności od wyników sprzedaży zlecać dodruk kolejnych. Nawet przy niedużej liczbie wydrukowanych egzemplarzy, ich książka może znaleźć się na półce w księgarni. Atutem oferty jest też atrakcyjne honorarium – znacznie wyższe niż w tradycyjnych kontraktach wydawniczych – oraz stały dostęp do wyników sprzedaży i prosty system comiesięcznych rozliczeń.

Unikatową w skali rynku częścią oferty self-publishingu portalu Rozpisani.pl są usługi marketingowe dla autora, wspierające sprzedaż jego książki. Self-publisher może skorzystać z doradztwa w zakresie działań promocyjnych, pomocy w dotarciu do zainteresowanych tematem dziennikarzy czy blogerów. Może także zlecić przygotowanie materiałów prasowych i reklamowych, czy zorganizowanie spotkania autorskiego.

Self-publishing to popularny dziś na świecie sposób, dzięki któremu autor może sam wydać swoją twórczość. Zachodnie serwisy, takie jak Lulu.com, Authorhouse.com czy CreateSpace.com, doczekały się wielu bestsellerów wydanych w tej formule. Od kwietnia br. brytyjski dziennik „The Guardian” raz w miesiącu nagradza najlepszych autorów-wydawców. Redakcja uznała, że self-publishing jest obecnie jednym z najważniejszych trendów na rynku wydawniczym. Z kolei w czerwcu brytyjski oddział Nielsen Book ogłosił self-publishingowy boom. W 2013 roku rynek książek wydawanych w tym modelu w Wielkiej Brytanii wzrósł o blisko 79 proc. Najchętniej publikowana w tej formule jest beletrystyka – zwłaszcza thrillery i fantasy. Sporo wydaje się też książek dla dzieci. Steve Bohem, dyrektor ds. badań Nielsen Book, przewiduje, że rynek książek self-publishingowych nadal będzie rosną, co spowoduje, że coraz więcej autorów zdecyduje się wydać książkę w ten sposób. Jednocześnie obserwuje, że brytyjscy autorzy-wydawcy weszli już na stałe do literackiego mainstreamu.

Na szerokie wody rynku wydawniczego chce wprowadzić swoich autorów również Grupa PWN. Szansę na zostanie rynkowym bestsellerem ma wydany w ramach self-publishingu poradnik „Emerytura nie jest Ci potrzebna” Jacka Borowiaka. W ciągu pół roku sprzedał się w blisko trzech tysiącach egzemplarzy. Ponadto jak dotąd na polskim rynku nie było kompleksowej usługi self-publishingu. Zarówno w świadomości potencjalnych klientów, jak i w ofercie wielu firm funkcjonuje on głównie jako możliwość wydania e-booka. Grupa PWN jest największym wydawnictwem na rynku, która zapewnia taką ofertę i docelowo planuje zostać liderem w tym obszarze.

Wraz z oficjalną premierą portalu Rozpisani.pl ruszyła kampania marketingowa. Będzie realizowana głównie w prasie, Internecie oraz podczas eventów (ATL, BTL działania PR, mailingi). W działaniach wykorzystywana jest postać pisarza Jana Rozpisanego. Przygotowały je Grupa PWN i jej spółka OSDW Azymut we współpracy m.in. ze Studiem Melon.

www.rozpisani.pl
www.facebook.com/rozpisani